Frame 1 (3)

Princip optimalizace pro vyhledávače alias SEO

Firemní weby a také všechny neziskové portály mezi sebou navzájem zápasí o klienty či návštěvníky. Jde jim o to, strhnout na sebe pozornost co největšího počtu uživatelů. Jedině tak mohou virálně šířit informace nebo prodávat. Maximální zviditelnění jim zajišťuje webová optimalizace. Pro SEO je typické, že se snaží dostat www mezi několik prvních odkazů ve fulltextových vyhledávačích. Tím se rapidně zvedá jejich návštěvnost a z velkého počtu zájemců se profiluje dostatek zákazníků. Ukážeme si, jak SEO stimuluje zisk, když transformuje  web na user friendly platformu, která se rychle načítá a pracuje s klíčovými slovy.

Přehledný web – jeden z cílů optimalizace

Pro první technickou fázi SEO je typická úprava členění stránek. Úkolem expertů je vytvořit jednoduchou strukturu, která se projevuje jako přehledné nabídkové menu, kde se dobře hledá. Během optimalizace jde vlastně o to, aby se roboti i lidé na webu co nejsnáze orientovali.

Pro snadnou obslužnost www odstraňuje SEO všechny podstránky, které se uživatelům zobrazují jako error 404. Stejně nic neprodají a jen matou klienty. V dalším kroku se testují i veškerá tlačítka, jestli opravdu fungují. Pro člověka není nic otravnějšího, než tlačítko, kterým se nikam neproklikne.

Z hlediska obratu ještě pomáhá, když si dáme záležet na hladkém přechodu z e-shopu do nákupního košíku a zpět, pokud se zákazník rozhodne pokračovat v nákupu. Uživatelskou přívětivost platformy ovlivňují též jednoduché formuláře na objednávky a nekomplikované možnosti platby. Vše, co kupce zdržuje a obtěžuje, musí optimalizace pro náš lepší zisk dostat z webovek pryč. Technické SEO musí vyhovovat lidem i vyhledávačům současně.

Zmenšování dat, aby web pohotově nabíhal

Z pohledu optimalizace je pro hospodářský výsledek důležitá i rychlost načítání stránek. Proto experti na SEO mažou postradatelná data a ta zbývající komprimují. Nejenže tím podpoří přehlednost, ale dosáhnou okamžitého zobrazení platformy i na chytrých mobilech, které by původní objemná data zahltila.

Když si představíme online prodejnu, která se zájemcům se slabým připojením na internet objeví až za 30 sekund jen kvůli obrovským produktovým fotografiím, chápeme, že nemá šanci na úspěch. Školácká chyba ve zpracování obrázků stojí majitele mnohdy i 50 % klientů. Přitom stačí přejít na rychlejší hosting, nastavit mezipaměť a zaměřit se během optimalizace třeba na vytvoření externího vysílacího kanálu pro videa. Ta se pak v rámci SEO nahrají na YouTube, odkud je na web sdílíme.

Zbavte vaše webovky všech brzdících nesmyslů a okamžitě zaznamenáte raketový nárůst rezervací přes smartphony, které vás dosud míjely. Zároveň se posunete o pár příček výš v seznamu vyhledávačů, kam se dívá víc lidí.

Profitujte z textové optimalizace – klíčová slova pro SEO

Uvedeme si ještě třetí způsob, jakým můžeme ovlivnit naše pořadí v Googlu a Seznamu, pokud rozšíříme obsah našich stránek o klíčová slova. Tyto fráze používají uživatelé, aby našli to, co nabízíme. Proto je specialisté na optimalizaci do webových textů doplňují. Pro robota je pak hotové obsahové SEO jasnou zprávou, že jsou stránky relevantní a může je zobrazovat hledajícím. Také pro návštěvníky je nabídka formulovaná pomocí frekventovaných klíčových slov lépe srozumitelná. Tím pádem máme opět větší pravděpodobnost, že získáme další extra zakázky oproti stavu před optimalizací.

Jak vidíte, není pro SEO žádný problém přilákat do naší online prodejny až o stovky procent zájemců více. Přitom se nejedná o reklamu, ale o přirozenou nebo též organickou návštěvnost. Účinek optimalizace je dlouhodobý a pro SEO hovoří též skutečnost, že na rozdíl od externích PPC kampaní, investujeme do vlastního webu. Pokud si nejste jisti, v jakém stavu je přehlednost a rychlost vašich www a podobně bezradní si připadáte i s klíčovými slovy, objednejte si webový audit. Poptávku pošlete přes komentáře klidně i nám, kam můžete psát vaše dotazy.

Ladislav Janků