Digitální marketing v kostce

https://ohkcheb.cz/wp-content/uploads/2021/12/campaign-creators-pypeCEaJeZY-unsplash-2.png

Ať už se nám to líbí nebo ne, žijeme jednou nohou ve virtuálním světě a bez digitálního marketingu se větší firmy neobejdou. Perfektně ošetřit tvorbu webových stránek, vytvořit ten správný mix z PPC reklamy, SEO optimalizace, copywritingu, PR článků, on-line kampaní na sociálních sítích a linkbuildingu je těžký úkol i pro experty. Pojďme jsme jim podívat pod pokličku, ať jsme při výběru v obraze.

Digitální marketing – plusy a mínusy

Tento způsob propagace oslovuje lidi připojené na internet, kam vstupují skrze své počítače, tablety a mobilní telefony. Na rozdíl od tištěného letáku dokážeme úspěch například u bannerových kampaní přesně změřit mírou kliknutí na poutač a kromě toho můžeme názor osloveného publika odečítat z komentářů a sdílení. Úskalím digitálního marketingu jsou neustálé proměny algoritmů a pravidel on-line světa. Specializované agentury si kvůli tomu vydržují celé týmy expertů. Než si nějakou z nich vyberete, vždy se ptejte se na konkrétní výsledky jejich předchozí práce, nebo si alespoň přečtěte jejich recenze – Topranker například jednu takovou přináší.

Digitál umožňuje cílenou propagaci

Různé nástroje digitálního marketingu působí na různé skupiny zákazníků, které můžeme oslovovat podle pohlaví, profese, bydliště, zájmů, podle typu zařízení, kterým se připojují k síti nebo podle jejich vlastní personalizace reklam. Některé aplikace chování svých uživatelů doslova špehují a pamatují si třeba slovní spojení, která člověk vyhledává. Ostřílení digitální marketéři umí tyto možnosti zkombinovat do úspěšného propagačního on-line mixu. 

The best of – prokliková reklama

Stará dobrá PPC reklama patří mezi tradiční nástroje digitálního marketingu. Když ji odborník správně nastaví, oslovuje v síti pomocí bannerů či krátkých videí jenom potencionální zákazníky. Když ji spustí diletant, tak se zobrazuje i těm, které váš produkt vůbec nezajímá. Vy sice platíte jen za reálné prokliky na vaše stránky, takže jakoby neproděláte. Pouze se bude propagace naprosto míjet účinkem a plánované zvýšení vašeho prodeje se tím pádem nebude konat. 

Jak využít blogy a fóra

Trefu do černého na poli digitálního marketingu představuje umístění vašich PR článků na významné blogy, diskuzní fóra a navštěvované portály. Cílem PR není reklama typu “Kupuj nebo zemři,” ale prezentace vašeho odborného názoru či užitečné vědomosti. Profesionálové na digitální marketing vám v rámci této služby nabídnou i SEO copywriting včetně SEO textů na míru, případně sáhnou i hlouběji do svého rezervoáru SEO tipů a triků. Když informace v PR lidi zaujme, rádi se na váš web sami prokliknou pomocí zpětných odkazů v textu. PR neprodává přímo, ale zvyšuje vaši odbornou prestiž a důvěryhodnost.

 

Jak neuvíznout v sociální síti

Expert na digitální marketing vám vždy nejprve doporučí, jestli vám prospěje firemní profil na Facebooku a Instagramu a jestli nutně potřebujete také Twitter, Youtube a LinkedIn. Poradí vám, jak tu komunikovat s fanoušky a jak využít jejich reakce na vaše příspěvky. Pokud třeba lidé vaši službu nebo výrobek v komentářích kritizují, můžete se inspirovat a přizpůsobit své zboží skutečným potřebám zákazníků.

Odborník vám na sociálních sítích nastaví také cílené reklamní kampaně nebo atraktivní soutěže. Dejte si pozor na samozvané znalce. Facebook totiž podsouvá podnikatelům již hotovou reklamu a potvrdit ji kliknutím zvládne opravdu každý. Háček je v tom, že tahle automatická on-line kampaň nefunguje. Člověk, který neprošel speciálním kurzem a nemá dostatečnou praxi, vám funkční reklamu na sociálních sítích nevykřeše.

Doufáme, že se nám podařilo srozumitelně vám přiblížit úskalí i přínosy digitálního marketingu, kde je profesní zkušenost klíčová. Začátečník nebo amatér jen těžko odhadne, kde a čím oslovit například zahrádkáře, kteří by si od vás mohli koupit sekačku. Propagaci na internetu tvoří soubor různých on-line technik a nástrojů, která mají propagovat vaší značku, dobrou pověst a prodávat zboží. Pokud máte otázky k problematice digitálního marketingu, neváhejte nám je napsat do komentářů níže.